AP: Kenyan-born Obama all set for US Senate

(Oct. 14, 2009) — What most people know is that the Associated Press (AP) is one of the largest, internationally recognized, syndicated news services. What most people don’t know that is in 2004, the AP was a “birther” news organization.

How so? Because in a syndicated report, published Sunday, June 27, 2004, by the Kenyan Standard Times, and which was, as of this report, available at


The AP reporter stated the following:

Kenyan-born US Senate hopeful, Barrack Obama, appeared set to take over the Illinois Senate seat after his main rival, Jack Ryan, dropped out of the race on Friday night amid a furor over lurid sex club allegations.

This report explains the context of the oft cited debate, between Obama and Keyes in the following Fall, in which Keyes faulted Obama for not being a “natural born citizen”, and in which Obama, by his quick retort, “So what? I am running for Illinois Senator, not the presidency”, self-admitted that he was not eligible for the office. Seeing that an AP reporter is too professional to submit a story which was not based on confirmed sources (ostensibly the Obama campaign in this case), the inference seems inescapable: Obama himself was putting out in 2004, that he was born in Kenya.

The difficulty in finding this gem of a story is hampered by Google, which is running flak for Obama: because if you search for “Kenyan-born US Senate” you wont find it, but if you search for the phrase without quotes you will find links which talk about it.

Readers should take note that this AP story, was syndicated world-wide, so you should be able to find it in major newspapers, archived in libraries world-wide. If any reader does this, please let The Post & Email know, so that we can publish a follow up-story. You can scrub the net, but scrubbing libraries world-wide is not so easy.

The Post and Email

This entry was posted in From the 51st State, Media, That's odd and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to AP: Kenyan-born Obama all set for US Senate

  1. smrstrauss says:

    It wasn’t the AP. It was the Kenyan newspaper. The AP story did not have any reference to Kenya. The Kenya newspaper inserted the words, and it was the only newspaper to do so.

    Why believe a Kenyan newspaper (which, if it were serious about reporting that Obama was born there would cite something such as a document or a source) and not believe the Wall Street Journal, which concluded: “Obama has already provided a legal birth certificate demonstrating that he was born in Hawaii. No one has produced any serious evidence to the contrary. Absent such evidence, it is unreasonable to deny that Obama has met the burden of proof. We know that he was born in Honolulu as surely as we know that Bill Clinton was born in Hope, Ark., or George W. Bush in New Haven, Conn.” (http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204619004574320190095246658.html)

    In other words, the Kenyan newspaper made a mistake. Big deal. If it had been serious about reporting its news that it had found out that Obama was born in Kenya, it would have said “we know that he was born in Kenya because we found X document or Y source said it.” But it wasn’t doing reporting, it was just saying that it knew that there was a Kenya relationship with Obama, and it didn’t have tough editors or fact-checkers.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s